top of page

FÖRSÄLJNINGSVILLKOR ÅTERFÖRSÄLJARE.

För att handla hos Fresh Kid AB måste du vara registrerad som kund hos oss.

​

PRISER

Alla priserna som du ser då du är inloggad i vår B2B-shop är exklusive moms och frakt, i svenska kronor. Priset som gäller vid beställningstillfället är det som gäller även vid leverans tillfället med reservation för systemfel, tryckfel

eller skrivfel.

Vi förbehåller oss rätten till prisändring pga. omständigheter vi ej råder över.

​

BETALNING

Betalning sker mot faktura till vårt bankgiro.

Betalningsvillkoren är normalt 30 dagar netto.

Vid förskottsbetalning packas och skickas er order först efter vi mottagit er inbetalning. Notera att det normalt tar 1–2 arbetsdagar från det du skickat betalningen tills vi ser inbetalningen, beroende på inbetalningssätt.

Vid betalningsdröjsmål utgår årlig dröjsmålsränta på utestående belopp med åtta (8) % plus gällande referensränta från förfallodagen. Fresh Kid AB tar ut lagstadgad påminnelseavgift. Ej utlösta/mottagna paket debiteras med en avgift om 250 sek. plus moms.

På grund av vår miljöpolicy så använder vi oss i första hand av PDF-fakturor

via e-post. Kan ni inte hantera faktura via e-post så kommer en avgift

på 45 kr att debiteras för pappersfaktura.

​

TRANSPORT

Frakt tillkommer på samtliga order understigande 6000 kr exkl. moms,

och debiteras enligt gällande prislista.

Order över 6000 kr exkl. moms skickas fraktfritt.

Vid delleverans av order faktureras ingen fraktkostnad.

 

LEVERANS

Order expedieras som regel dagen efter mottagandet.

Normal leveranstid är 4- 7 arbetsdagar.

​

AVBESTÄLLNING/ÄNDRING

Önskar du avbeställa eller ändra något på din beställning måste det ske omgående.

Kontakta oss på tel. +46 431 47 35 11 eller via mail hello@freshkid.se så hjälper vi dig!

​

TRANSPORTSKADA/REKLAMATIONER

Vid dold transportskada, fel varor, saknade varor eller anmärkning mot fakturan skall anmälan ske till oss på tel. +46 431 47 35 11 eller via mail till hello@freshkid.se inom 10 dagar från fakturadatum. Likaså gäller om du mottager en vara där ytterkartongen har blivit förstört under transporten - anmärk det till chauffören/speditören vid mottagandet, sedan kontakta oss.

bottom of page